Soms helpt het…

Mopperen is als zitten bij de open haard. Het voelt heerlijk comfortabel, maar de meeste energie gaat in rook op.

Ik was er helemaal klaar mee.. met Ziggo. Had ik al maanden problemen met de tv, bleek na tientallen telefoontjes dat een nieuwe smartcard ( en kabels in huis vervangen) het probleem eindelijk oplosten. Toen kwam er gezeur met de telefoon. Hoe vaak ik niet hoorde : “Nou zeg! Jij bent ook nóóit thuis! “ en hoe vaak ik niet opnieuw moest bellen omdat ik de andere kant niet hoorde….
En toen Femke haar laptop kreeg, en ik dus een router aangesloten had begon ook de internetverbinding moeilijk te doen. Om de 5 minuten klapten we eraf.. heel frustrerend als je op msn in gesprek bent, of je een spelletje probeert te spelen!! En ook de service van Ziggo liet veel te wensen over. Lang leve de callcenters waar huppelkutjes zitten die amper weten hoe hun eigen pc aanmoet!!

Tegenwoordig heb je zoveel mogelijkheden! Aanbieders genoeg. En laten we wel zijn.. ook vast goedkoper dan Ziggo..
Vorige week .. na het zoveelste avondje gefrustreerd naar de boodschap “de verbinding is verbroken” gekeken te hebben was daar die bekende druppel. Ziggo mag ophoepelen.. ik ga kijken naar iets anders!!
Mijn keuze viel op Online.. internet en bellen voor €25,= per maand. Netjes gebeld. Netjes besteld. Geen probleem.
Totdat ik de volgende dag KPN belde voor een Digitenne aansluiting… Bleek dat Online even vergeten was te vertellen dat die prijs alleen voor de eerste 6 maanden geldt… en dat ik een schotel op het dak gemonteerd krijg!
Wat?? Dacht het ff niet.. ik woon in een dorp ja! Wat denk jij wat er gebeurd als ik zo’n ding op het dak laat schroeven.. Gek!!!
Even verder kijken dus.

En toen belde Ziggo… waarom ik bij hun wegwilde. Beetje brutaal, maar bedrijfstechnisch begreep ik het wel. Na een gesprek, waarin ik van een standvastig NEE, ik wil weg, langzaam omgekletst werd naar een Oke, als jullie nog één keer een monteur sturen, die ik natuurlijk niet hoef te betalen en ik geld terug krijg wil ik het nog wel een maandje proberen.. Hing ik vol verbazing de telefoon weer op. Had ik me nou over laten halen? Ja dus. Alweer trap ik in de mooie verkooppraatjes van Ziggo.. die jongen was goed zeg!!

Vrijdagochtend.. kwart over 8. Telefoon. Privenummer. Omdat Femke net een half uurtje door de sneeuw richting school aan het ploeteren is, krijg ik een lichte hartverzakking. Ik sta al met de tweeling in vol ornaat klaar om ze naar school te brengen, maar ik neem toch op. Stel je toch voor dat …………
“Dag mevrouw! Met Ziggo! Weet u nog dat ik u gister aan de lijn had? Ik had u toch een monteur beloofd? Nou, die komt hoor.. Maandagochtend! En ik heb ook die korting van 70 euro voor u geregeld hoor! 35 euro volgende maand, en de andere 35 in april. Goed geregeld he?? “  …ik kon me inhouden. Die jongen snapt dat natuurlijk niet dat ik even niet blij ben dat hij zo vroeg belt.. dat hij mij een hartverzakking heeft bezorgd omdat ik zo’n overbezorgd wijf ben dat zich meteen van alles in haar hoofd haalt als haar dochter door de verkaveling op de fiets moet. Nee.. gewoon dank je wel voor de service zeggen. “Dank je wel voor de service!”

Vanmorgen was het dan zover. Ik verwachtte eigenlijk een telefoontje dat vanwege de weersomstandigheden er geen monteur kon komen. Tja ik bedoel.. als Prorail en de NS dat kunnen flikken zie ik daar Ziggo ook voor aan!
Maar nee, hij kwam, zag, en riep verbaasd uit: Huh? Wat zit dat allemaal raar zeg, en wat een oude modem! Die hoort hier helemaal niet te staan als u een family alles in 1 pakket heeft!!
Die heeft u toch?
Ja, daar betaal ik me wel scheel aan elke maand ja…

Na een paar online testjes bleek inderdaad dat er een storing in de telefoonverbinding was. En dat ik maar 1 kanaal in de modem had, terwijl ik er 4 hoor te hebben. Dus binnen 10 minuten hing er een nieuwe ( kleinere..ook niet geheel onprettig! ) modem aan de muur. Geweldig!
Nieuwe modem en 70 euro verdiend… soms is het wel een beetje energie waard om te mopperen!!

PS.. voor diegenen tegen wie ik gezegd heb dat mijn Quicknet adres eruit ging.. die hou ik dus nog even  

Een reactie is fijn! Daar kan ik wat mee :)